Ένα πανεπιστήμιο είναι ελεύθερο όταν υπηρετεί την ανάπτυξη της γνώσης (της οποίας σημαντικότατο κομμάτι αποτελεί η καλλιτεχνική γνώση), όταν προάγει την ανάπτυξη κριτικών προσεγγίσεων του κόσμου και καλλιεργεί ρηξικέλευθους τρόπους καλλιτεχνικής πράξης που έχουν κοινωνική αξία, και όταν παρέχει στα μέλη του τον απαραίτητο χρόνο και τα αναγκαία μέσα για την προσήλωση στην έρευνα, αποσυνδέοντας το ζήτημα της αξίας από ό,τι θεωρείται ότι ‘έχει πέραση’. Το πανεπιστήμιο είναι ελεύθερο όταν αποτελεί τόπο και τρόπο μείωσης των κοινωνικών ανισοτήτων, όταν έμπρακτα ασκεί το λειτούργημά του με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη.
Η στρατηγική της ιδιωτικοποίησης του πανεπιστημίου, με αποκορύφωμα τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, δεν υπηρετεί το ελεύθερο πανεπιστήμιο, αλλά μετασχηματίζει τον κόσμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που λειτουργεί με όρους της οικονομίας της αγοράς, καταστρατηγώντας τις θεμελιώδεις προϋποθέσεις του ελεύθερου πανεπιστημίου.
Η Συνέλευση του ΤΜΣ του ΑΠΘ καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μην καταθέσει το προαναγγελθέν νομοσχέδιο. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας, αντί να επιχειρεί να «παρακάμψει» ή «αναγνώσει κατάλληλα» το άρθρο 16 του Συντάγματος, να αυξήσει την τακτική επιχορήγηση των δημόσιων πανεπιστημίων, η οποία έχει μειωθεί δραματικά, να παράσχει, επιτέλους, τους αναγκαίους πόρους για τη στελέχωση του Πανεπιστημίου με επαρκές προσωπικό, και να παράσχει αξιοπρεπή και πολυεπίπεδη φοιτητική μέριμνα, δεδομένων και των πολύ μεγάλων αυξήσεων του κόστους ζωής τα τελευταία χρόνια.
Το ψήφισμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τη Συνέλευση του Τμήματος.
Θεσσαλονίκη 31-1-24